Sider

søndag den 26. august 2012

Søndags-kage

En hurtig buket fra haven


og en medbragt kage
så vi var klar til at tage afsted i eftermiddags 
og fejre en forsinket fødselsdag for svigermor

Opskriften på kagen vil jeg dele med jer.
Jeg har den fra min søde søster, og derfor hedder den her 
Moster's ribskage.
Bund:
100 gr margarine (ej smeltes)
150 gr mel
4 spsk sukker
3-4 spsk mælk

Fyld:
250 gr ribs
125 gr sukker

Topdej:
60 gr margarine (ej smeltes)
60 gr sukker
1 æg
60 gr mel
1 tsk bagepulver

Alt til bunden smuldres sammen og trykkes / fordeles i formen.
Forbages ved 200 gr i ca 10 min
Ribs og sukker blandes, og puttes nu ovenpå den forbagte kage.
Alt til topdejen røres sammen, og lægges ovenpå i klatter.
Nu bages kagen yderligere i ca 30 min stadig 200 gr.

Den er god lun, men også fin kold med en klat creme fraiche ovenpå
Den er super at fryse efter den er bagt, hvis du ikke har nået at spise det hele.
En portion passer til en springform - 3 dobbelt til den store bradepanden i ovnen.
* * *
Bon appetit
husk du kan bruge printknappen hvis du vil skrive opskriften ud

2 kommentarer:

  1. Smukke blomster og lækre kage mums... ha en dejlig dag

    SvarSlet
  2. Uhm... Hvor ser den lækker ud den kager.

    Tak for opskriften:-)

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet