Sider

lørdag den 24. juli 2010

Småkager

Eller kan man næste tillade sig at kalde dem det?
- de er ret store ;0)

Syntes I skal have opskriften på disse lækre Karamel Cookies,
som mellemste havde bagt til vores besøg forleden.
-af en eller anden mærkelig grund er hun altså bare bedre til at bage dem end mig - men sig det ikke til hende ;0)



ca 16 stk
100 gr mørk chokolade
1 æg
3/4dl sukker
3/4 dl brun farin
3½ spsk olie
2dl hvedemel
½tsk bagepulver
1/4 tsk natron
1 pk coletta center el. smil (karamelfyldte chokolader)

Smelt chokoladen i mikro el over vandbad.
Pisk æg, sukker, farin og olie med håndmixer.
Kom mel, bagepulver og natron i
Rør den smeltede chokolade i tilsidst.

Fordel 16 dejtoppe på bagepapir med god afstand.
Skær de fyldte chokolader over i halve, og læg en af dem i hver dejtop
(eller måske en hel hvis du syntes - det gør vi !)
Saml dejen godt omkring chokoladen, så den er dækket til.
Bag kagerne ved 200 gr i ca 10 min
Afkøles og nydes ;0)
Der kan godt flyde lidt karamel ud af dem hvis man ikke har fået lukket nok til
men smager fint alligevel ....

Velbekomme

6 kommentarer:

  1. Mums.....dem må jeg prøve.
    Men skal der alm. sukker i også mon ? (se din forklaring)
    Sød side her og sikke fint I har det. god malerlyst :-)
    Og god søndag.
    Hilsen Jonna

    SvarSlet
  2. Puh... tak -har fået rettet til ;0)

    SvarSlet
  3. Har sat mig i hovedet at jeg vil have et drivhus... og sidder her i sommerhus på Fanø og googler og googler alt om drivhuse (fordi det regner!). Kom selvfølgelig omkring Claus Dalby... og der var der billeder af dit fine drivhus og henvisning til din blog. Så her er jeg... total vild med din blog: gode og vedkommende skriverier om ting, som også interesserer mig :o)

    Mine drenge har lige bagt dine cookies.... STOR succes ;o)

    KH Tris

    SvarSlet
  4. Hej igen.
    Har nu bagt disse super kager..... Og hold da op....de er godt nok gode, ikke sidste gang...tak for opskriften :-)
    kh Jonna

    SvarSlet
  5. Når vi bager dem her når de heller ikke blive gamle... ;0)
    Godt I ku' li dem... og bloggen også... tak

    SvarSlet
  6. Hej Merete - Tak for din kommentar....jeg har noteret din opskrift og vil ud at købe chokoladen resten har vi på lager....glæder mig til at bage dem.

    Kh. Mette

    SvarSlet