Sider

onsdag den 23. oktober 2013

Kvæder

Har fået den lokale grøntsags-biks til at skaffe mig pærekvæder.
Fine og store er de - på størrelse med en knyttet hånd.



Jeg har kun fået brugt ½-delen,
som dog gav en stor portion.
de sidste er lidt grønne og kan godt vente lidt 
Der er blevet produceret kvæde-marmelade og sirup


og så har jeg forsøgt mig med kvædebrød, som er sat til at tørre
men syntes nu ikke helt det ligner 
Har jo heldigvis forsøg mere ;0)
Har du prøvet at lave kvædebrød og har et fif el. to?

5 kommentarer:

  1. Jeg tror aldrig jeg har smagt kvædemarmelade... er det godt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske lidt speciel smag men bestemt godt ;0)

      Slet
  2. Det ser flot ud ;O) håber det smager. Har aldrig selv prøvet at lave noget af kvæder, så desværre ingen fif herfra.
    Kh Helle

    SvarSlet
  3. Jeg laver kvædesaft som har en helt vildt frisk smag. Har et fint træ i min have så jeg mangler bestemt ikke pærekvæder. Jeg laver også kvædesmør og marmelade. Med jeg skal da helt sikker prøve at lave noget gele, det ser rigtig fint ud. Har aldrig lavet kvædebrød, men det lyder så spændende. Held og lykke med det og husk de er super sunde.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. saft og smør .. lyder spændende. Må vist også have plantet en busk i haven ;0)
      Mit kvæde brød er ved at tørre nu - tror det bliver ok ..
      sunde - hmm ... sikkert men fyldt med sukker nu ;0)

      Slet